Részecskeszűrő (DPF) tisztítás

Van egy módszerünk Miskolcon, amivel úgy tisztítjuk DÍZEL autó részecske szűrőjét, mintha nem is lett volna eltömődve!

A dízel részecskeszűrő (DPF) problémái

Mi is az a DPF, vagy részecskeszűrő...

2006 óta csak részecskeszűrővel ellátott dízel autókat lehet forgalomba helyezni. Ez azt jelenti, hogy az újabb autók kipufogójába egy koromszűrőt építenek be mely 95%-ban kiszűri a kormot,nem terhelve vele a levegőt. A szűrő a porszívó zsákjához hasonlóan működik, a keresztüláramló gázt átengedi, a szilárd részeket felfogja.


A részecskeszűrő nagyon sok egymás melletti szűrő cellából áll. Kívülről nézve egy hosszú hengeres fém tárgy melynek vége egy-egy szűk csőben végződik. A belseje egy kerámia test hosszúkás négyzet keresztmetszetű csatornákkal melyeknek az elejét és a végét felváltva sakktábla szerűen lezárják. A kipufogógáz beáramlik a csatornákba, de ott már nem tud távozni csak a kerámia porózus falán keresztül miközben a koromrészecske fennakad rajta, a cellák a használat során telítődnek a felfogott részecskékkel, így a hasznos felületük lecsökken . A motort fojtani kezdi a telítődött szűrő, ahogyan a tele porzsákkal is már nehézkes a munka. A motorvezérlő egység méri a telítettséget, és ha az átlép egy szintet megkezdi a regenerálást, a szűrőben felhalmozott korom elégetését. A telítődés, regenerálás ciklusa folyamatosan ismétlődik a háttérben. A rendszer csak akkor jelez felénk a motorhiba-lámpa, (check-engine) és / vagy DPF jelfelkapcsolásával ha valamilyen működési zavar keletkezik. Ez így működik kb. 800 - 1000 km-ig (persze ez a szám sok mindentől függ) míg a szűrő telítődik.

Mit csináljunk ilyenkor?
Ha porszívó lenne, kiráznánk a porzsákot, de mivel ez egy autó úgy oldották meg, hogy ne vegye észre senki, azaz a kormot elégetik. Ehhez az autó befecskendező rendszerét veszik igénybe. Bővebben kifejtve ez úgy történik, hogy egy szenzor érzékeli a kipufogógáz nyomását a részecskeszűrő be- illetve ki áramláskor. Ennek a különbségéből az autó vezérlőegysége meghatározza, mikor induljon a folyamat melyet regenerációnak nevezünk.

Ehhez a regenerációhoz 2 dolog kell, oxigén és hő. A dízel motorok légfelesleggel üzemelnek, ezért mindig van a kipufogógázban oxigén de ha ez nem elég a vezérlőegység csinál magának.


A hő. A kipufogógáz meleg, de nem eléggé. A korom 550-600 Celsius fokon kezd el égni. Valahogyan meg kell növelni a hőmérsékletet.

Ezért építik egybe a katalizátorral a részecskeszűrőt. Tehát van hőnk és oxigénünk indulhat a regeneráció. A vezérlőegység utóbefecskendezésekkel többlet gázolajat juttat a rendszerbe mely a kipufogógázzal a katalizátorba kerülvén oxidálja azt, megnő a hőmérséklet és a koromból hamu lesz. A részecskeszűrő újból teljes intenzitással működik. Mindehhez 10-15 percre volt szükség.

Felvetődhet a kérdés: És mi van a hamuval?
A hamu, ami nem jelentős mennyiség egy regeneráció után, ott marad és egyre csak növekszik. Egyes számítások szerint 100000 km,másik számítás szerint 150-200000 km után halmozódik fel annyi hamu mely már akadályozza a szabad áramlást és erőtlenné válik az autó. A vezérlőegység letilt egy hiba lámpa gyullad fel a műszerfalon és az autó szükségüzemben működik.

Mi a teendő, ha telítődik a részecskeszűrő?


Egy új részecskeszűrő több százezer forint, költség kímélőbb tisztítani azt. Ez esetben leszerelik a szűrőt, egy speciális folyadékkal töltik fel. Mikor ez kifejtette a hatását magasnyomású vízzel átmossák és így tökéletesen tiszta lesz. Az autó motorját át kell ilyenkor nézni nincs-e olaj illetve víz fogyasztás mely a szűrőbe kerülve tönkre teheti azt. Ha minden rendben akkor az összeszerelés után műszeres nullázás és egy regeneráció veszi kezdetét,mellyel visszaállítják az autó motorjának eredeti paramétereit. A tisztítás le és felszereléssel 1-2 nap az ára elenyésző egy új részecskeszűrőhöz képest.

De miért kormolnak a dízel járművek?


Elárulom a dízelmotor működéséből adódik. Ennél a motortípusnál a hengerbe beszívott vagy a turbó által "benyomott" levegőhöz fecskendezik az üzemanyagot, amely öngyulladással robban be. A rossz befecskendezés,a nem megfelelő hőmérséklet,a nem kielégítő keveredés,a rossz égés mind nem kívánt korom képződéshez vezet. Ezeknek a dolgoknak a kiküszöbölésével, de különösen a beporlasztás minőségének a javításával jelentős korom képződés csökkenést lehet elérni.

Mi is a korom?


A korom az égés során a motorolajból és az üzemanyagból keletkező szénvegyület. Ezt "tüdőzzük" le nap mint nap. Egy részük szabad szemmel láthatatlan "hála" a nagy nyomású beporlasztásnak, és ez akadálytalanul kerül a tüdőbe és onnan a véráramba. Mivel a felületén mérgező anyagokat köt meg,idővel ez rákot is okozhat.

Sok online kaszinó játékos tapasztalhatott valamilyen dízel részecskeszűrő (DPF) problémát. 2006 óta csak dízel részecskeszűrővel szerelt dízelautók kerülhetnek forgalomba, ami azt jelenti, hogy az új autók kipufogójába dízel részecskeszűrő kerül beépítésre, amely a korom 95%-át kiszűri anélkül, hogy a levegőt terhelné vele, de karbantartás egy ilyen szűrő drága dolog lehet, ezért azt tanácsoljuk, hogy játsszon a Kaszinók Megforgatási Követelmények Nélkül Forrás-ban. A motorvezérlő egység méri a telítettséget, és egy bizonyos szintet túllépve elindítja a regenerációt, elégetve a szűrőben felgyülemlett kormot, így a telítési és regenerációs ciklus folyamatosan ismétlődik a háttérben, és a rendszer csak az online kaszinó játékosát értesíti. a motor hibajelzőjének bekapcsolásával.

Mire figyeljünk, ha részecskeszűrős autónk van?


Ha részecskeszűrővel szerelt autót választottunk érdekünk hogy minél tovább használjuk azt. Ezért oda kell figyelnünk több dologra is:

  • Mindig megbízható, ellenőrizhető benzinkúton tankoljunk
  • Az előírt szervizperiódust ne lépjük túl
  • Csak ez előírt motorolajat szabad használni.Erre külön jelzés van az olajakon
  • A rossz vezetői szokások beleértve a hirtelen padlógázzal indulás és a hosszú lassú araszolás mellőzése

A kipufogórendszer és a levegőszűrő módosítása,a műszerfalon kigyulladó figyelmeztető lámpák figyelmen kívül hagyása.

A részecskeszűrős dízelünk helyes használata időt pénzt és bosszúságot takarít meg a teljes élettartama alatt!

Jó autózást és jó utat kívánunk.



Miért a DERBY AUTÓ